6 sposobów na projekt dobrej ulotki?

Dobrze zaprojektowana ulotka to świetny pomysł na interakcje z klientem. Interesująca grafika i właściwie zaprezentowana treść budzą poczucie zainteresowania i zachęcają do dalszej interakcji z marką. Jak stworzyć ulotkę, która zbuduje pozytywny wizerunek i stanie się źródłem potrzebnych informacji?

Zidentyfikuj grupę docelową?

Dobrze zidentyfikowana grupa docelowa i określony profil persony lub person to właściwy krok w kierunku skutecznej komunikacji. Warto poświęcić chwilę i zastanowić się do kogo się zwracamy oraz spróbować spojrzeć na ulotkę oczami potencjalnego odbiorcy. Jak najbardziej na miejscu będzie zadanie sobie pytań, co w danej sytuacji zainteresuje klienta i w jakiej formie chciałby te informacje otrzymać? Odpowiedni ton komunikacji będzie sprzyjał w budowie pozytywnego wizerunku. Pomoże również w budowie korzystnych skojarzeń z naszą marką w danej dziedzinie. Prawidłowe określenie preferencji grupy docelowej ułatwi też sformułowanie interesującej i angażującej treści.

Wybierz właściwy format ulotki?

Wybierając format ulotki reklamowej powinno się wziąć pod uwagę okoliczności, w których odbiorca będzie miał z nią kontakt. Duże formaty sprawdzą się lepiej podczas prezentacji oferty na spotkaniach bezpośrednich lub w siedzibie firmy. W takich sytuacjach warto wybrać wersję LUX z najlepszym papierem. Wysoka jakość, którą widać na pierwszy rzut oka w połączeniu ze zdjęciami i grafikami o wysokiej rozdzielczości, to idealny format dla segmentu premium. W ten sposób prezentuje się informacje na temat dóbr i usług o wysokiej wartości. W przypadku tradycyjnego kolportażu lepiej sprawdzą się mniejsze ulotki, które łatwo schować do kieszeni lub torby.

Popularne wytyczne do projektów ulotek

Przygotowując się do projektowania ulotek warto zapoznać się z wytycznymi dotyczącymi właściwego formatu projektu do druku. Studio Kolor – drukarnia obsługująca w większości klientów przez internet, zaleca projektowanie ulotek w rozdzielczości 300 DPI, bez znaczników oraz korzystanie z palety kolorów CMYK. Preferowany format pliku to PDF. Formatki do projektów ulotek w PDF i popularnych programach graficznych AI, CDR, PS i ID, można pobrać bezpośrednio z firmowej strony drukrniaonline.pl. Projekt graficzny można przygotować we własnym zakresie lub z pomocą zaprzyjaźnionego grafika. Alternatywą jest zlecenie projektu bezpośrednio w drukarni Studio Kolor.

Zadbaj o przejrzystą grafikę ulotki

Chęć przekazania jak największej ilości informacji na ograniczonej powierzchni ulotki może sprawić, że projekt będzie nieczytelny. Lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na komunikowaniu podstawowych informacji przez pryzmat języka korzyści. Czytelna ulotka powinna cechować się spójnym formatowaniem i przejrzystym oznaczeniem poszczególnych elementów tekstu. Dobrze jest przygotować projekt w kolorystce nawiązującej do barw firmowych. Warto zadbać o dobrą jakość zdjęć i grafik. Nadmierna ilość ozdobników może utrudniać identyfikację celu i treści ulotki.

Treść ulotki ma znaczenie

Treść powinna być napisana językiem korzyści, tak aby odbiorca uznał ulotkę za źródło ważnych dla niego informacji. Lepiej skoncentrować się na konkretach niż starć się udzielić wyczerpujących informacji na dany temat. Warto pamiętać o zasadach pisania treści AIDA, przecież celem ulotki jest zwrócenie uwagi odbiorcy i budowa zainteresowania. Nie zaszkodzi też, jeżeli obudzi potrzebę i skłoni klienta do podjęcia akcji określonej w ramach zgrabnego wezwania do działania. Pisząc, warto unikać zbitych bloków tekstowych, stosować wypunktowania, wyliczenia oraz wyróżniać poszczególne elementy tekstu.

Wartość dodana ulotki

Dobrym sposobem zwiększenia szansy na zachowanie ulotki przez odbiorcę jest dodanie jej dodatkowej wartości. Może to być kod rabatowy, bilet wstępu lub kupon konkursowy. Często stosowaną praktyką jest nadanie ulotce formy gadżetu, takiego jak zakładka do książki lub pocztówka. Każdy sposób, który zachęci odbiorcę do zachowania ulotki jest dobry.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here