Jeżeli decydujesz się na prowadzenie czy to standardowego sklepu, czy też tak zwanego e-sklepu, a więc formy witryny internetowej bazującej na sprzedaży online, zawsze warto uwzględnić szeroko rozumiany marketing, traktując go jako nieodzowną część stałej promocji Twojego biznesu.
Jednym z charakterystycznych elementów wyżej wspomnianego marketingu, który sprawdza się w zakresie prowadzenia sklepów jest przede wszystkim tak zwana ścieżka zakupowa. Co to takiego i na czym opiera się w praktyce? O tym powiemy Ci szerzej w poniższych fragmentach naszego poradnika.
Jeżeli chodzi o ścieżkę zakupową, to warto połączyć ją z fachowym terminem takim jak tak zwany model AIDA, który polega na zdefiniowaniu czterech etapów, w oparciu o które możesz kształtować pozycję Twego potencjalnego klienta – odbiorcy Twych usług czy też wypuszczanych przez Ciebie na rynek wyrobów.
Pierwszym elementem jest świadomość funkcjonowania danego produktu, drugim zainteresowanie nim, trzecim chęć posiadania go, a czwartym konkretne działanie, a więc akcja. Jeżeli chodzi o Twych stałych klientów, którzy regularnie się u Ciebie zaopatrują, to są znajdują się one na końcu ścieżki zakupowej, bowiem dokonują transakcji.
Niemniej jednak takich użytkowników Twego e-sklepu, którzy kończą inwestycją w Twoje wyroby czy usługi jest naprawdę niewiele w porównaniu z grupą internautów, którzy wpadają na Twą stronę www a następnie z niej wychodzą, opuszczając ją nierzadko raz na zawsze, nie przynosząc Ci żadnego konkretnego zysku. Przeważnie ci, którzy dobrną do końca ścieżki zakupowej tu charakteryzowanej to zaledwie jeden, maksymalnie dwa procent wszystkich gości na Twojej witrynie sklepowej.
Powody, dla którego użytkownicy pozostali, wpadający na Twą stronę, ale ją opuszczający, nie decydują się na wykonanie transakcji i kuszą się na wybór odpowiedniego rodzaju produktów przez Ciebie proponowanych są naprawdę różne.
Z jednej strony mowa tu chociażby o braku stosownych informacji, jakie grupa docelowa, czyli odwiedzający Twą stronę poszukiwali, ale z którymi nie zetknęli się będąc u Ciebie w witrynie.
Brak takiego poinformowania w zakresie przez nich wymaganym czy oczekiwanym, niestety bardzo często sprawia, iż zakupy te są uznawane za nie do końca bezpieczne i pewne. Potencjalni klienci wychodzą więc z danej witryny, przenosząc się na inną, gdzie na przykład jest większy, szerszy, lepszy opis, komplet bieżących wiadomości czy tez bardziej zachęcające do wydania środków pieniężnych zdjęcie.
Istotnym elementem tworzenia ścieżki zakupowej jest zatem pisanie tekstów ofert, aby je uatrakcyjnić, sprawić, że będą indywidualne, unikatowe.
Fragmenty powinny być pochylone, wytłuszczone, powiększone czcionką, wypunktowane tak, aby zostały od razu rzucające się w oczy. Warto też zamieszczać fotografie – wyraźne, dobre od strony graficznej, jakie będą swego rodzaju uzupełnieniem oferty oraz doprowadzą do wzmocnienia przekazu.
W ten sposób zwiększysz zainteresowanie produktem, a nawet wzbudzisz w potencjalnym konsumencie pragnienie posiadania go. Kolejnym, samoistnie z tego wynikającym etapem będzie już natomiast ostatni fragment na ścieżce, na jaki składa się transakcja czyli dokonanie zakupu określonego wyrobu.