Jak stworzyć listę mailingową?

0
Jak stworzyć listę mailingową?

Jeżeli posiadasz indywidualną listę mailingową, naprawdę możesz na tym znacząco skorzystać. Jakie zalety z tego wynikają? Przede wszystkim nie musisz już zwracać aż tak dużej uwagi na optymalizowanie stron pod kątem wyszukiwarki.

Generalnie jest to także duża redukcja kosztów naliczanych za kliknięcie linków sponsorowanych. Masz listę osobistą, która jest dla Ciebie i tylko dla Ciebie, pełna wartościowych namiarów, jakie być może będą kontaktem do Twoich Klientów.

Samodzielnie uzyskana lista mailingowa natomiast opiera się na tym, że pomaga w zyskach, jak? Bowiem generuje większą sprzedaż, tworząc potencjał sprzedażowy. O tym, w jaki sposób przygotować taką listę dowiesz się natomiast bezpośrednio z poniższych fragmentów naszego wirtualnego poradnika.

Po pierwsze możesz napisać taką listę mailingową samodzielnie i wcale nie potrzebujesz w tym przypadku zaangażowania szerokiego grona specjalistów czy wydawania na ten cel kroci. Najważniejsze jest to, by pozyskiwać kontakty do Twojego zestawienia nie na siłę, ale na skutek faktycznego zainteresowania ze strony potencjalnych odbiorców.

W tym celu istotne jest przykładowo zaproponowanie konsumentom czegoś bezpłatnego. Przykładowo możesz zaoferować potencjalnym odbiorcom Twych wyrobów czy usług przez Ciebie świadczonych e-kurs poświęcony tematyce, w oparciu o którą prowadzisz swoją witrynę.

Taki gratis z pewnością sprawi, że Twoi odbiorcy będą nastawieni do Ciebie o wiele przychylniej. Musisz także informować ich o wprowadzanych nowościach, akcjach promocyjnych, upustach i rabatach. Dzięki pozwoleniu na wysyłkę maili i umieszczenie swego adresu mailowego w liście mailingowej, Twoi odbiorcy mogą zyskać najświeższe i z pierwszej ręki wiadomości dotyczące zmian w ofertach czy benefitów, jakie proponujesz.

Jak stworzyć listę mailingową?

Jeżeli chodzi natomiast o pole subskrypcji, to optymalnie, żeby znajdowało się ono w określonym miejscu na stronie bądź na blogu, tak aby było widoczne. Która to zatem część strony? Zdaniem ekspertów, idealnym wariantem jest prawy górny róg w serwisie. Nie zapominaj również o opcji promowania swych produktów czy usług, nie tylko wśród zupełnie nowych odbiorców Twych treści, którzy przypadkowo wpadają na Twoją stronę internetową, ale także wśród subskrybentów.

Warto zatem opracować przykładowo newslettery, jakie powinny zawierać szczegółowe informacje dotyczące promocji oraz nowości. W tych wiadomościach newsletterowych obowiązkowo zamieszczaj linki, które będą odsyłały do promowanego wyrobu.

Dzięki posiadaniu listy mailingowej, jak najbardziej możesz efektywnie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Jest to jedna z dostępnych, bardzo prostych i jakże skutecznie działających form promocji i reklamy, opierająca się na zalecie w postaci masowości – za jednym zamachem docierasz do szerokiego grona odbiorców.

Jak stworzyć newsletter?

0
Jak stworzyć newsletter?

Do popularnych form promowania swojej twórczości realizowanej w sieci, a także prowadzonych za pośrednictwem Internetu rozmaitych rodzajów portali, serwisów oraz sklepów sieciowych, zaliczyć należy między innymi fachowy newsletter.

Okazuje się, że zrobienie go wcale nie wymaga dużego nakładu czasowego, ani tym bardziej ogromnych środków pieniężnych, które trzeba koniecznie pozostawiać w renomowanych agencjach reklamowych, gdzie newsletter wykonają za nas fachowcy. Bardzo często stworzenie takiej stałej wysyłki zbiorczej wiadomości mailowych jest możliwe do opanowania indywidualnie i tej tematyce właśnie poświęcony będzie nasz niniejszy artykuł.

Zanim zaczniesz tworzyć swój pierwszy promocyjny newsletter, koniecznie powinieneś zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, jakie przesądzają o Twoim sukcesie w liczbie odbiorców i ich zaangażowaniu w czytanie Twojego newslettera. Po pierwsze, bardzo istotnym aspektem jest format. Popularne jest zwłaszcza rozsyłanie newslettera w opcji HTML, ale nie jest to na ten moment zbyt pożądane rozwiązanie z perspektywy odbiorców takiego mailingu.

Jak stworzyć newsletter?

Dlaczego? Ponieważ wybór tego typu formatu wiąże się zwłaszcza z koniecznością zamieszczania w wiadomości nie tylko treści tekstowych, ale także graficznych materiałów, a te drugie są często uznawane za zbędne, wręcz spamowe elementy, których spokojnie można byłoby uniknąć, oszczędzając czas poświęcany przez internautę na odbiór newslettera i jego lekturę. Jeżeli zatem chcesz przykuć uwagę, skoncentruj się na tym, by odbiorca Twego newslettera miał przede wszystkim czystą treść, bo to jest dla niego najważniejsze.

W końcu na nasze skrzynki mailowe trafiają setki maili, dziennie mamy ich nie raz po kilkadziesiąt. Szanujmy się zatem nawzajem i chcąc być z poważaniem traktowanym przez internautów, wykażmy się poważaniem także w stosunku do nich, nie marnując ich czasu, ani uwagi na coś, co jest niepotrzebne i bezwartościowe.

Unikajmy zatem pustych frazesów, nic nie wnoszących zdjęć, podziękowań czy wielorakich formalnych, sztucznie wypadających pozdrowień. Kolejnym ważnym aspektem jest szacunek rozumiany nieco inaczej – nie chodzi o to, aby słać newsletter na siłę, bo to pokazuje, że zależy nam jedynie na naszych indywidualnych korzyściach, a nie na odbiorcy.

Zanim skierujemy wiadomość na dany adres mailowy, musimy mieć zgodę jego właściciela oraz pewność, że życzy on sobie takiego mailingu.

Istotnym czynnikiem okazuje się także zapewnienie jedności tematycznej newslettera z tym, co przedstawione zostanie w nagłówku maila. Nie możesz oszukiwać w pewnym sensie swych internautów, zachęcając ich tytułem wiadomości, a później poruszając zupełnie inne zagadnienia. Niekiedy takie omyłki w konstrukcji newslettera nie są nawet specjalnym zabiegiem, ale zwyczajnym niedopracowaniem koncepcji mailingu. Ważne jest więc, żeby mieć określony cel na względzie, który chcemy osiągnąć.

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

0
Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Zgodnie z wynikami analiz przeprowadzonych szczegółowo przez Harvard Business Review, jeden procent przekształceń w zakresie stawek cenowych za dane usługi czy produkty, może wywołać nawet sięgający blisko jedenastu procent wzrost ogólnego zysku. Warto zatem szczególnie skrupulatnie przyłożyć się do kwestii konstruowania swej dobrej, optymalnej strategii cenowej.

Firmy nierzadko zupełnie przypadkowo ustalają ceny, na przykład kierując się chęcią jak największego zarobienia na sprzedaży pojedynczego wyrobu czy też wyświadczeniu jakiejś usługi. Jeszcze częściej chodzi o zbyt dużą marżę, która jest narzucana odgórnie po to, aby można było uzyskać maksymalny efekt cenowy, jaki sobie przedsiębiorcy zakładają.

To rozumowanie w praktyce zupełnie się jednakże nie sprawdza, a to wynika bowiem z faktu, iż generalnie znajdzie się kilku klientów, którzy nie zważając na nasze nieobiektywne stawki cenowe postanowią zaopatrzyć się w naszym sklepie czy skorzystać z naszego wsparcia w sferze realizacji danych usług.

Jak ustalić ceny i stworzyć dobrą strategię cenową

Dużo lepszą strategią jest opracowanie takich koncepcji cenowych, które może będą wiązały się z nieco niższymi stawkami za pojedynczy wyrób czy jednorazowo świadczoną działalność danego rodzaju, ale za to przyciągną masę klientów. Pytanie tylko w jaki sposób zabrać się za kształtowanie ceny?

Zweryfikowanie tego, w jaki sposób cena powinna być ustalana nie jest łatwym procesem.

Zdecydowanie jednak jest to możliwe i wynika to z faktu, iż istnieje w marketingu kilka wypracowanych już dawno temu technik, jakie warunkują idealne określenie cen.

Najczęściej specjaliści koncentrują uwagę na trzech etapach uznawanych za kluczowe. Po pierwsze, ustala się pierwotny zakres stawek cenowy, określając wrażliwość cenową konsumentów mających stanowić potencjalną grupę odbiorców naszych produktów czy usług.

Po drugie, istotne jest zakotwiczenie stawek cenowych a także wynikająca z tego ich segmentacja. Kolejny, ostatni już krok, to natomiast ustalenie i przewidzenie jakich zniżek, akcji promocyjnych, upustów, rabatów, bonusów, zestawów i innych ciekawych ofert z perspektywy klienta.

Określenie cen rozumie się przede wszystkim jako gruntowne prześledzenie tego co ma konkurencja i nie przesadzanie ze zbyt wygórowanymi, nierzadko wyssanymi z palcami stawkami. Czasem warto zaproponować konkurencyjne pułapy cenowe, a nawet i niższe niż inne podmioty proponujące dokładnie to samo. To czysta logika – odbiorca zainteresuje się tym miejscem dystrybucji, który zaoferuje mu lepsze rozwiązania, bardziej dla niego korzystne z perspektywy finansowej.

Podchodząc do tego aspektu ustalania strategii cenowej naprawdę profesjonalnie, warto przeprowadzić Analizę Wrażliwości Cenowej Van Westendorpa, która pozwoli na ustalenie danego przedziału finansowego, jaki będzie akceptowalny dla konsumentów stanowiących naszą grupę targetową. Taka analiza z pewnością będzie konkretnym punktem wyjścia do dalszego precyzowania stawek cenowych.

Jak wybrać dobrą agencję SEO (firmę pozycjonującą)

0
Jak wybrać dobrą agencję SEO (firmę pozycjonującą)

Decydując się na prowadzenie jakiegokolwiek biznesu, nieważne czy w sieci czy stacjonarnego, zawsze musisz postawić na odpowiednią promocję. W tym celu dobrze jest zrealizować między innymi profesjonalną kampanię reklamową stawiającą między innymi na usługi pozycjonowania. Jak wybrać optymalną z naszej perspektywy agencję SEO?

Zapraszamy do lektury treści znajdujących się w niniejszym artykule.

Agencji SEO i SEM zajmujących się promowaniem w sieci jest dzisiaj na pęczki. Wyróżniają się one między innymi rozmaitymi formami metod działania w zakresie szeroko rozumianego pozycjonowania. Generalnie wynika to z faktu, iż Google zaostrza systematycznie standardy, a w konsekwencji tego branża marketingu interaktywnego, właśnie z SEO na czele musi być regularnie modyfikowana. W praktyce na czym jednakże polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, jak wskazuje na to już samo nazewnictwo tego procesu, bazuje przede wszystkim na rozlicznych zabiegach mających na celu podniesienie pozycji danej strony www w rankingu wyszukiwania Google.

W praktyce, jeżeli strona znajduje się wysoko, przekłada się to na zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony potencjalnej grupy odbiorców. Nasz portal znajduje się wówczas na pierwszych stronach w wynikach zapytań, a zatem rośnie prawdopodobieństwo, że zwiększy się zainteresowanie nasza ofertą i to właśnie z niej skorzystają nasi usługobiorcy.

Pozycjonowanie jest o tyle dobrym wariantem w porównaniu z szeregiem innych reklam, że jeżeli już uda się zająć te wyższe pozycje wypracowane przez pozycjonerów, są one na dłuższy czas, a zatem nie ma problemu z tym, aby non stop inwestować grube kwoty w rozpowszechnianie swojego portalu czy prowadzonej działalności.

Jest to więc bardzo opłacalne z perspektywy czasu. Istotne jest jednak, aby postawić na taką agencję SEO, która będzie solidną firmą, jaka nie naciągnie Cię na koszty, ale faktycznie poprawi ruch na Twej stronie.

Jak wybrać dobrą agencję SEO (firmę pozycjonującą)

Warto czytać rekomendacje na temat agencji i w oparciu o to kryterium je wybierać.

Pozwala to na uzyskanie wiarygodnych opinii odnośnie działalności poszczególnych firm i zainwestowanie dobrze, w solidną firmę, która poprawi Twoje pozycje w sieci, przyciągając Ci nowych klientów.

Pozycjonowanie jest modne nawet jako samodzielnie wykonywany zabieg, ale oczywiście lepszym wariantem jest postawienie na specjalistów z większym doświadczeniem. Bardzo ważne, aby wybierać taką firmę pozycjonującą, która już ma ugruntowaną pozycję rynkową oraz działa na szeroką skalę. Dobrze jest połączyć pozycjonowanie z marketingiem w social mediach.

Poradą w wyborze odpowiedniej agencji SEO jest także właściwy dobór fraz. Nie daj się zwieść, że wyniki uzyskasz wtedy i wtedy. Raczej nie jest to realne, żeby jednoznacznie oszacować moment, w którym konkretnie Twoja strona www trafi na wyższą pozycję w sieci. Na pewno można mieć na to realny wpływ, ale nie wierzmy w opowiastki, iż bez wątpienia będzie to w określonym czasie.

Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

0
Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

Coraz więcej ludzi decyduje się na to, aby zrezygnować ze standardowego klasycznego biznesu wiążącego się z prowadzeniem zwyczajnego sklepu stacjonarnego, na rzecz utworzenia sklepu internetowego.

W czym takie platformy sklepowe prosperujące online są lepsze oraz w jaki sposób wybrać najlepszy system, aby nasza witryna przyciągała, a nie zniechęcała potencjalne grono odbiorców? Wszelkie wskazówki na ten temat zyskasz w ramach lektury naszego wirtualnego poradnika. Zapraszamy!

Sklepy online funkcjonujące utrzymują się w sieci poprzez odpowiednie oprogramowanie. Jego zadaniem jest natomiast koordynowanie prac poszczególnych elementów sklepu internetowego, a mianowicie magazynu, produktów, zarządzanie dostawami, sprzedażami, wysyłkami, uzupełnianiem braków w wyrobach itd.

Oprogramowanie tej kategorii określa się z kolei mianem systemu, a w technicznym ujęciu jest to tak zwany CMS e-commerce. W dosłownym rozumieniu to nic innego jak nowoczesny system zarządzania treścią e-commerce. Dzięki niemu sklep online w ogóle może zostać utworzony i ma szansę działać.

Obecnie jest na pęczki szeregu rozmaitych systemów CMS-owych konstruowanych przez programistów doświadczonych na tyle, że samodzielnie potrafią przygotowywać podobne systemy, jak także przez renomowane agencje reklamowe oraz agencje interaktywne.

Zanim jednakże postawisz na którąkolwiek z platform sklepowych, koniecznie musisz sobie uświadomić, iż tej kategorii produkty dzieli się na dwie podgrupy. Pierwsza to takie systemy, jakie potrzebują zainstalowania na indywidualnym serwerze, a drugie to takie, które takich instalacji nie wymagają, bowiem bazują w ramach sieciowej platformy sklepowej.

Jak wybrać najlepszą platformę sklepową (i dlaczego czytanie recenzji to zły pomysł)

W tym drugim przypadku zaletą jest to, że zyskujemy komplet funkcjonalności oraz integrację, nie trzeba instalować żadnych dodatków itd. Jeżeli wybierasz systemy na platformach, masz opcję zredukowania kosztów i tym samym poczynienia pewnych oszczędności, gdyż nie musisz wydatkować środków pieniężnych na usługi informatyka, serwer, instalowanie systemów, aktualizowanie i kopie bezpieczeństwa.

Do tego odpadają również instalacje rozszerzeń systemowych czy też wtyczki i wiele, wiele innych kosztownych elementów. Jedyne, co jest istotne natomiast to opłaty abonamentowe, ale te są dość niskim nakładem finansowym w porównaniu z kosztami generowanymi przez wyżej wymienione czynniki.

Niestety bardzo często to, jaki system platformy sklepowej wybiera przyszły właściciel sklepu online bazuje na rozmaitych recenzjach znalezionych gdzieś w sieci. Nie jest to jednakże w naszym uznaniu zbyt dobry wariant.

Dlaczego? Nawet najbardziej obiektywnie i rzetelnie przygotowana opinia, niestety w związku z dynamiką zmian następujących w sieci, po prostu traci swoją aktualność. W konsekwencji tego, recenzje nie są odpowiednim kryterium doboru systemu, gdyż przedstawiają informacje nierzadko wręcz przestarzałe.

Już lepszym rozwiązaniem jest samodzielna próba przetestowania systemów, ale pod warunkiem, że wiemy z czym się to je i nie będzie to dla nas strata czasu. Warto także skupić się na określeniu funkcji poszczególnych systemów i ich zalet.

Jak wybrać nazwę firmy / domeny by nie żałować po latach?

0
Jak wybrać nazwę firmy / domeny by nie żałować po latach?

To, co jako pierwsze przesądza o sukcesie Twojej marki, firmy, powadzonej przez Ciebie działalności to przede wszystkim jego rozpowszechnienie wśród potencjalnych klientów.

Nawet, jeżeli ktoś nie robi u Ciebie zakupów, nie wybiera na stałe Twoich usług, nie oznacza to, że kiedyś się na Twoją ofertę nie skusi, pod warunkiem, że będzie o Tobie w ogóle wiedział. Jednym z kluczowych elementów przesądzających o tym, czy zaistniejesz wśród silnej konkurencji rynkowej jest natomiast wybór właściwej nazwy dla prowadzonego przez Ciebie podmiotu gospodarczego.

Z nazwą będziesz utożsamiany non stop, przez cały czas trwania Twej działalności, dlatego też bardzo ważne jest, żebyś skutecznie dokonał wytypowania słowa, które ma określać to, co robisz i to, co proponujesz. Bardzo istotne jest, żeby na dobrą nazwę, właściwie rozważoną, wpaść od samego początku realizacji działalności.

Nie jest bowiem mile widziane skakanie po paru nazwach, zmienianych w stosunkowo krótkim czasie prosperowania Twego przedsiębiorstwa. Jak zatem powinna być dobra nazwa dla firmy i czym musi się ona cechować oraz wyróżniać? Spójrz poniżej. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek na ten temat.

Po pierwsze – chwytliwa. To chyba najważniejsza cecha określonego nazewnictwa. Im bardziej ciekawe miano, do tego intrygujące, albo nierzadko nietuzinkowe, tym większe prawdopodobieństwo, iż wpadnie ono w ucho konsumentów. Jest to bardzo duża zaleta, jeżeli Twoja firma posiada godną uwagi, wyróżniającą się nazwę.

To już bardzo duży krok w drodze do rynkowego sukcesu. Jak wskazują wyniki analiz podmiotów, które bardzo szybko po tym, jak zostały założone przeżyły bankructwo, powodem tego najczęściej okazało się nic innego jak nie dotarcie do potencjalnej grupy targetowej. Wynika to natomiast z faktu braku stosownego nazewnictwo, które byłoby utożsamiane z tymi firmami i skłaniało do zajrzenia w ich oferty. Nawet najbardziej atrakcyjne propozycje kierowane do klientów, ale niestety nie wypromowane, nie mają szans na przebicie się.

Jak wybrać nazwę firmy / domeny by nie żałować po latach?

Sposobów poszukiwania nazewnictwa trafnego dla danej formy działalności gospodarczej to nie jest łatwy, ale mocno skomplikowany proces, który możliwy jest do przeprowadzenia w oparciu o parę charakterystycznych metod. Jedną z metodologii okazuje się unikanie kilku trendów, jakie już lata temu zrodziły się wśród początkujących przedsiębiorców.

Przykładowo, nie jest dziś mile widziane, aby tradycyjne firmy polskie miały specyficzną końcówkę „ex”. Nie zaleca się jednakże również stosowanie nazewnictwa bazującego na zakończeniu „pol”. Na pewno wynika to z faktu, iż tego rodzaju firm jest na pęczki i nie będzie to nazewnictwo chwytliwe czy w jakikolwiek sposób wpływające na rozpoznawalność naszego podmiotu i gruntowanie przez niego silnej pozycji wśród rywali.

Nie jest odpowiednim wariantem również stosowanie form skróconych, na przykład inicjałów, samych liter, jakie niewiele odbiorcom mówią. O wiele lepszym wariantem jest natomiast zastosowanie swych nazwiskiem czy pełnymi danymi – imieniem i nazwiskiem, zwłaszcza, kiedy są one oryginalne. Największe obecnie marki powstawały w ten sposób i ich miana są znane powszechnie po dziś dzień na całym świecie – McDonald’s, Marks&Spencer itd. Dodatkowo nazwa powinna być niezapomniana, niepospolita i unikalna.

Nie stosujmy jednak na siłę wymyślonych form słowotwórczych, nowomowy, trudno wypowiadanych słów czy obcojęzycznych.

Jak zabezpieczyć swój e-biznes przed atakiem hakerów

0
Jak zabezpieczyć swój e-biznes przed atakiem hakerów

Jeżeli prowadzisz biznes w sieci, musisz zawsze wziąć pod uwagę ewentualność, iż Twoja strona czy serwis jaki prowadzisz, w tym przede wszystkim będące łakomym kąskiem dla nieuczciwych internautów – sklepy online – mogą stać się obiektem ataków hakerów. Jest kilka sprawdzonych metod ochrony jakie śmiało można zaliczyć do profilaktyki antyhakerskiej.

O tym, na co zważać w szczególności, by zabezpieczyć swą witrynę, podpowiemy w poniższych częściach naszego wirtualnego poradnika.

Narażeni na oszustwo

Generalnie każdy, kto działa w jakikolwiek sposób, w dowolnym stopniu czy na wybraną skalę w sieci, zawsze ulega narażeniu na atak ze strony hakerów. Bardzo często ofiarami oszustów internetowych padają zarówno ci, którzy posiadają konkretne strony www na własnych serwerach, jak i ci, którzy maja serwisy na serwerach wynajmowanych, nad którymi czuwają firmy hostingowe, renomowane agencje reklamowe czy interaktywne z administratorami sieci na czele.

Jeżeli zależy Ci na ochronie swych danych i zapobiegnięciu charakteryzowanym tu zdarzeniom, koniecznie powinieneś odpowiednio szybko rozpocząć stosowne działania prewencyjne. W przeciwnym razie może być za późno, a konsekwencje niezabezpieczenia się naprawdę okazują się nierzadko drastyczne w swych skutkach.

Szereg negatywnych skutków

Gdy strona internetowa bądź e-sklep jaki prowadzisz, stanie się miejscem ataku hakerskiego, musisz liczyć się z faktem, iż jesteś narażony na szereg niekorzystnych działań internetowych oszustów.

Jak zabezpieczyć swój e-biznes przed atakiem hakerów

Do najpowszechniejszych zabiegów przez nich stosowanych zalicza się wykorzystywanie przejmowanego serwera do rozsyłki wiadomości śmieciowych, czyli SPAM, częstokroć szerzenia wirusów. Niekiedy będąca w Twoim posiadaniu witryna jest swego rodzaju „zakładnikiem”, a więc w zamian za nią trzeba zapłacić hakerom spore kwoty pieniężne, a wtedy przywracają oni serwisy do działania.

Dodatkowo możliwe jest przekierowanie ruchu dotychczas notowanego na Twej stronie na inne strony, w tym głównie spamerskie. Jedną z gorszych konsekwencji okazuje się także przejęcie danych osobowych właścicieli portali czy sklepów internetowych.

Jak się bronić?

Zabezpieczyć swoją stronę czy sklep przed niepożądanymi gośćmi można w bardzo łatwy sposób – ochroń swe połączenie WI-FI, aby nie mógł z niego korzystać byle kto. Powinieneś także wymyślać skomplikowane hasła, takie jakie nie są oczywiste a ich odgadnięcie jest trudne. Ponadto warto te hasła regularnie zmieniać.

Istotne jest, by hasło było silne. Z danych statystycznych wynika, że użytkownicy sieci bardzo często do kwestii doboru hasła podchodzą naprawdę lekkomyślnie, stawiając na takie kombinacje jak 123abc, pass, password123 czy haslo. Jest to kilka najczęściej wykorzystywanych i najgorszych, bo zbyt jasnych do wpadnięcia na nie nawet nie przez hakera. Jak najbardziej unikalna powinna być także nazwa użytkownika. Wreszcie stosowne zabezpieczenie komputera – uruchom program antywirusowy oraz loguj się przez SSL.

Jak założyć e-sklep i sprzedawać bez magazynu i produktów. Wyjaśniamy Dropshipping.

0
Jak założyć e-sklep i sprzedawać bez magazynu i produktów. Wyjaśniamy Dropshipping.

Pod pojęciem dropshippingu rozumie się charakterystyczny, uproszczony model sprzedawania usług bądź produktów online. Na czym on polega i w czym tkwią jego zalety? Jak proces ten wygląda w Polsce? O tym wszystkim dowiesz się z poniższych fragmentów. Zapraszamy do lektury.

W wielkim skrócie

Proces sprzedawania polega tu na tym, że klient od razu dostaje towar, jaki zakupi w sklepie internetowym. Produkt jest wysyłany wprost z hurtowni, nie tak jak często ma to miejsce z magazynu sklepowego. Co więcej, platforma sklepowa uiszcza wówczas opłaty tylko za to, co zostało sprzedane, nic ponadto. Jeżeli natomiast chodzi o umowę sprzedaży, to zawiera się ją na linii sklep – klient, z kolei hurtownia ma na celu wyłącznie dostawę zamówień za e-sprzedawcę. Nic więcej jej nie dotyczy.

Jak założyć e-sklep i sprzedawać bez magazynu i produktów. Wyjaśniamy Dropshipping.

Biorąc pod uwagę taki model dystrybucji można stwierdzić, iż jest to duże ułatwienie wynikające z faktu, że odpada tak jakby jeden etap standardowego procesu sprzedaży, a mianowicie eliminowany jest etap prowadzenia magazynu przez sklep internetowy. To pociąga za sobą również dużo niższe koszty dotyczące wysyłki produktów zamawianych metodą dripshipping. W przypadku omawianych tu e-sklepów możliwe jest zapewnienie doskonałych rozwiązań logistycznych.

W szczególności jest to ciekawa alternatywa dla tych, którzy dopiero co otwierają swój biznes i nie mają za dużego kapitału początkowego na jego uruchomienie pełną parą.

Proces dropshippingu

Jest to specyficzny model sprzedaży, w którym chodzi o pełną integrację między witryną sklepu online oraz hurtownią. W rezultacie pozyskuje się sprawny import, a także bardzo szybki. Można także bez większych trudności błyskawicznie aktualizować stany magazynowe, uzupełniać braki, zgłaszać je i w ogóle wychwytywać.

Ponadto mowa wtedy także o następujących praktycznie od ręki przeobrażeniach cenowych. Integracja musi działać na najwyższym poziomie i jeżeli ten proces w dropshippingu jest płynny, wówczas realne staje się proste załadowanie produktów oraz ukazywanie wyłącznie bieżących ofert w e-sklepie.

Ogólnie hurtownie, jakie bazują na takim modelu sprzedaży, mają tendencję do udostępniania szczegółowo przygotowanych plików, specjalnie na ten cel, zawierających skrupulatne opisy produktów. W dropshippingu generalnie chodzi o to, aby jak najszybciej zrealizować proces sprzedaży oraz dopełnić realizację zamówienia.

Warunki współpracy

Ogólnie to, na jakich zasadach współpracują sklep i hurtownie zależne powinno być praktycznie zawsze od indywidualnych ustaleń. Są one związane z tym, że każdy ma swoje rozwiązania, jakie w jego przypadku są optymalne.

Trzeba jednakże wiedzieć, iż dystrybucja oparta na dropshippingu opiera się zawsze na dużych oszczędnościach z perspektywy e-sklepu, bowiem redukowana jest opcja prowadzenia magazynu. Nie trzeba także ponosić kosztów wiążących się z przygotowywaniem paczek do wysłania do adresata.

Jak zamówić dobrą stronę www i nie przepłacić

0
Jak zamówić dobrą stronę www i nie przepłacić

Współcześnie prowadzenie jakiegokolwiek biznesu bez posiadania odpowiedniej strony internetowej, stanowiącej swego rodzaju wirtualną wizytówkę firmy jest wręcz niemożliwe. Nie przy takim ogromie różnorodności występujących na rynku czy też silnej konkurencji branżowej. Warto zwrócić zatem uwagę na to, aby w parze z rozpoczęciem działalności, w zasadzie nieważne w jakim sektorze, od razu zaplanować kreację swojej przyszłej witryny internetowej.

Niestety wykonanie profesjonalnej wizytówki firmowej to koszt rzędu nawet kilkunastu niekiedy tysięcy złotych. Generalnie ciężko jest mówić o jednej sumie, jaka dominuje, bowiem agencje reklamowe, interaktywne czy też indywidualnie działający jako freelancerzy programiści i graficy proponują zupełnie inne cenniki. Otóż ogólnie rzecz biorąc rozbieżności jakie występują często w związku z szacunkami kosztów stworzenia strony www to może być nawet parę tysięcy złotych na pojedynczym zleceniu. Co na taką rozbieżność wpływa i z czego to wynika? O tym dowiesz się z poniższych fragmentów naszego poradnika internetowego.

Podczas gdy jeden programista czy agencja zaproponują Ci zrobienie strony już za 2 czy 3 tysiące złotych, drudzy mogą dokładnie za taką samą usługę przez Ciebie zlecaną naliczyć sobie aż ponad 10 tysięcy złotych. Rodzi się zatem pytanie – na co patrzeć, aby nie przepłacić, ale też, żeby nie decydować się na zbytnie oszczędności kosztem fuszerki wykonanej przez mało doświadczonego specjalistę czy dopiero co raczkującą w tym biznesie agencję?

Jak zamówić dobrą stronę www i nie przepłacić

Na początek trzeba bowiem uświadomić sobie, z czego wynikają aż takie różnice cenowe. Otóż jeden może wykonać coś w dwie godziny, podczas gdy drugiemu zajmie to na przykład dwa dni. To oczywiście kwestia tego, jak zajęty jest programista, ile ma zleceń, a także na jakim poziomie zaawansowania pracuje, jakimi metodami i na jakim sprzęcie. Najważniejsze odmienności wynikają natomiast z kwestii rozmaitych funkcji, które wiążą się z projektowaniem stron internetowych.

A zatem można owe portale wykonywać na wiele metod, z czego powszechne jest zarówno kodowanie od zera, jak także wykorzystywanie już istniejących szablonów i gotowych modułów. Rzecz jasna w tym drugim przypadku zejdzie znacząco szybciej, a koszty tym samym można liczyć, iż będą dużo niższe niż w wariancie pierwszym.

Strona częstokroć robiona jest za pośrednictwem klasycznego kreatora. Niekiedy stosowane są także bezpłatne systemy. Jeszcze inne metody natomiast opierają projektowanie witryn www na tak zwanym frameworku.

Wielu zleceniodawców niestety jednak przepłaca na stronach internetowych, a to wynika z tego względu, iż zamawiający kierują się pewnym schematem zleceń – przedstawienie koncepcji kilku agencjom, wybór zleceniobiorcy, podpisanie umowy na realizację strony, opracowanie i dopracowanie idei strony, wykonanie ostateczne. I już na wstępie taki mechanizm działania rodzi koszty.

Przede wszystkim ukazując agencji tylko zarys swego projektu przyszłej strony, generujesz wyższe sumy, ponieważ im mniej na wstępie ustaleń, tym bardziej w trakcie pracy może być ciężko dla programistów, zatem nierzadko na etapie dopracowywania koncepcji na stronę okazuje się, iż wymagane jest dodanie kolejnych elementów, wprowadzenie nowych funkcji, przerabianie czegoś itd.

Dużo lepszym wariantem będzie przedstawienie konkretów dotyczących pomysłu na stronę, w tym opracowanie szczegółowej specyfikacji. Wychodzisz z konkretem i konkret otrzymujesz, nie ma żadnych nieprzewidzianych kosztów dodatkowych.

Jak zaprojektować logo?

0
Jak zaprojektować logo?

Nie ma możliwości, abyś współcześnie funkcjonował w sieci prowadząc biznes czy też działał w postaci standardowej, stacjonarnej placówki, nie mając logo. Logotyp musi być podstawą, jeżeli chodzi o skuteczne wypromowanie Twego podmiotu na rynku. W konsekwencji tego doradzimy na łamach niniejszego artykułu poradnikowego, na co w szczególności zwrócić uwagę, jeżeli nosimy się z zamiarem zaprojektowania charakteryzowanego tu elementu graficznego.

Logo musimy najpierw w pełni zrozumieć. Istnieje kilka podstawowych, nadrzędnych zasad tworzenia logotypów. Istotne jest dokładne przeanalizowanie rodzaju czcionki oraz wyboru grafiki. W końcu to ma przesądzać o rozpowszechnieniu Twej marki i kojarzeniu się z nią na stałe. Logo jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na wizerunek Twojego przedsiębiorstwa. Może przesądzić o sukcesie oraz pozwolić Ci na to, abyś bez większych trudności powiązał swoje produkty czy usługi z nazewnictwem firmy i jego reputacją wśród klientów.

Bardzo istotne jest zatem, zanim jeszcze wyjdziemy z opcją rozpoczynania projektowania logotypu, aby ustalić konkretnie jego przeznaczenie. Istotne jest więc dopasowanie go pod względem technicznym do naszego serwisu internetowego. Podstawą, a zarazem optymalnym rozwiązaniem, jest rozdzielczość wynosząca 72 dpi. Jeżeli natomiast mowa o takim logotypie, który ma iść do druku oraz znaleźć się na bilbordach czy też ulotkach reklamowych bądź w katalogach i broszurach, konieczna jest rozdzielczość 300 dpi.

Jak zaprojektować logo?

Następnym punktem rzecz jasna jest określona wizja. Musimy mieć koncepcję, która pozwoli nam na to, żeby wszystkie elementy logotypu odpowiednio rozmieścić. W tym celu niezbędne jest przykładowo połączenie nazwy z cechami szczególnymi firmy, dodanie do tego kolorystyki, powiązanie tego ze sfera prosperowania naszej firmy, połączenie z ewentualnymi napisami w stosownych czcionkach, rysunkami, zdjęciami itd. Kolejny krok do dopracowanie całej koncepcji.

Pamiętaj, aby czcionka współdziałała z obrazkiem. Nie bez znaczenia jest także jej kształt, grubość, struktura, rozmiar. Pamiętaj, że tym przecież przyciągnąć masz swojego potencjalnego użytkownika strony, odbiorcy usług oraz produktów.

Na koniec jeszcze kilka wskazówek, czego w przypadku opracowywania koncepcji logo należy się wystrzegać. Po pierwsze, musisz zważać na to, by nie za bardzo stosować kontrasty. Nie przynosi to żadnej efektywności. Maksymalny rezultat otrzymasz natomiast wtedy, kiedy wybierzesz takie czcionki, jakie są odmienne pod względem stylu oraz grubości.

Nie wybieraj przygnębiających, ponurych odcieni kolorystycznych, albo mało wyraźnych. Istotne są zwłaszcza ciepłe barwy, z naciskiem na przyciągający wzrok odcień czerwony. Zalecają graficy komputerowi, aby zestawiać ze sobą barwy ciepłe oraz zimne w proporcjach 2 do 1. Nie mieszajmy również kilku czcionek. Negatywny wydźwięk daje nawet zastosowanie już dwóch innych czcionek.

ZOBACZ TEŻ