W jaki sposób wykorzystać marketing automation?

0
W jaki sposób wykorzystać marketing automation?

Czy wiesz, że dzięki marketing automation możesz zyskać ponad 60% więcej wygenerowanych leadów? Nastąpi także wzrost przychodów ze sprzedaży, nawet o 50%. Automatyzacja marketingu to przede wszystkim możliwość szybkiej reakcji na działania klienta. Skierowane zostają do niego spersonalizowane komunikaty będące dla niego wartościowymi oraz cennymi. Dlaczego?

5 powodów dla których warto zainwestować w marketing szeptany

0
5 powodów dla których warto zainwestować w marketing szeptany

W cyfrowym świecie, w którym wszystko jest dla nas dostępne na wyciągnięcie ręki, firmy mają wiele możliwości marketingowych oferowanych przez Internet. Podczas gdy rzeczy takie jak reklama w mediach społecznościowych i e-mail marketing są wciąż świetnymi narzędziami, najpotężniejszym sposobem dotarcia do większej liczby osób i przekształcenia ich w opłacających się klientów jest marketing szeptany. Oto 5 powodów, które przemawiają za tym, że marketing szeptany jest kluczowy w budowaniu wizerunku marki:

1) Marketing szeptany poszerza Twój zasięg w postępie geometrycznym.

   Załóżmy, że masz 10 000 fanów i obserwujących na różnych kanałach mediów społecznościowych, a 2000 osób zapisało się, aby otrzymywać biuletyn e-mailowy, z których 500 nie jest z Tobą połączonych społecznie. To daje zasięg online 10 500. Rozważmy teraz, jak bardzo ten zasięg może się rozwinąć dzięki marketingowi szeptanemu.

Załóżmy, że rekrutujesz 100 pełnych pasji ambasadorów marki, a każda z tych 100 osób ma własną sieć 1000 osób. Za każdym razem, gdy jeden z tych ambasadorów dzieli się informacjami o Twojej marce, dociera on do wszystkich osób w obrębie swojej sieci, co ostatecznie zwiększa zasięg do kolejnych 100 000 osób. Wszystko to bez konieczności płacenia za dodatkowe reklamy. Dodatkowo, biorąc pod uwagę statystyki dotyczące tego, o ile bardziej prawdopodobne jest, że ludzie będą kupować na podstawie poleceń, ten zwiększony zasięg będzie o wiele bardziej korzystny pod względem potencjału sprzedaży.

2) Marketing szeptany tworzy wyższy poziom zaufania.

Globalne badanie zaufania do reklamy wg Nielsena ujawniło, że 84% konsumentów wierzy w rekomendacje innych osób dotyczące różnych innych form marketingu. Kiedy ludzie widzą reklamy w telewizji, na billboardach, w czasopismach lub w Internecie, wiedzą, że są produkowane przez określoną firmę. Natomiast rekomendacja, nawet od osoby, która nie jest przyjacielem lub członkiem rodziny, jest postrzegana jako bezstronna, dzięki czemu jest bardziej wiarygodna i godna zaufania.

3) Poziom zaufania jest skorelowany ze sprzedażą.

Im więcej osób ma zaufanie do opinii innych, tym sprzedaż powinna się zwiększać. Konsumenci znacznie częściej dokonują zakupu w oparciu o polecenia. Oznacza to, że jeśli masz tłum fanów, którzy pasjonują się twoją marką i chcesz dzielić się tą pasją z innymi, Twoja sprzedaż statystycznie wzrośnie.

4) Marketing szeptany dociera do nowych segmentów rynku.

W dzisiejszych czasach ludzie mają większą kontrolę nad tym, na co są narażeni, niż kiedykolwiek wcześniej. Zastanów się nad krajową listą „nie dzwonić” lub rosnącą popularnością usług takich jak Netflix i Spotify. Te nowe usługi pozwalają konsumentom wybrać, jakie reklamy chcieliby zobaczyć (lub w ogóle uniknąć reklam). Marketing szeptany jest jednak czymś, co może przełamać ten opór i umożliwić dotarcie do klientów, których inaczej nie moglibyście pozyskać za pomocą tradycyjnych metod marketingowych.

5) Marketing szeptany wytwarza wartość długoterminową.

Zadowoleni klienci, którzy uwielbiają Twój produkt lub usługę na tyle, że są gotowi rozpowszechniać informacje o Twojej marce, prawdopodobnie będą stałymi klientami. Konsumenci, na których wpływ mają ambasadorzy marki, są również bardziej lojalnymi oraz długoterminowymi klientami.

Tak więc, chociaż z pewnością istnieje wiele opcji dostępnych podczas opracowywania strategii marketingu online, żadna z tych opcji nie jest równie skuteczna jak przekazywanie informacji. Im więcej pozytywnych opinii możesz wygenerować na temat swojej marki, tym więcej sukcesów będziesz ciągle realizował. ”Poczta pantoflowa” zaczyna się już od zaangażowanych ambasadorów marki.

Materiał z wyrazem i… z grafiką!

0
Druk na tkaninach

Wciąż niewiele osób jest świadomych tego, że tkaniny nie muszą być jednolite ani prezentować wyglądu nadanego im na etapie produkcji. Nie każdy słyszał o jednej z usług oferowanych przez lwią część polskich zakładów poligraficznych – chodzi mianowicie o zadrukowywanie tekstyliów. Wykonuje się je dzięki coraz silniej rozpowszechnianej w naszym kraju technologii druku cyfrowego. Na czym dokładnie ona polega i jakie dzianiny można zapełniać wzorami przy jej pomocy?

Na czym polega zadruk tkanin?

Technika druku cyfrowego pozwala na zredukowanie w procesie drukowania zużycia wody i energii nawet o kilkadziesiąt procent. Dzięki niej można w sposób ekonomiczny, a zarazem bezpieczny dla użytkowników, nanosić na materiał napisy i graficzne motywy o niemalże dowolnym wyglądzie, jaki tylko stworzyła nasza wyobraźnia.

Druk na tkaninach – jak to działa?

Druk na bawełnie zazwyczaj wykonuje się z wykorzystaniem wodnych, bezzapachowych atramentów pigmentowych, których działanie utrwalane jest z użyciem wysokiej temperatury.

Natomiast jeśli chodzi o nanoszenie nowego designu na poliester – wartych opisania jest kilka technologii. Kiedyś ograniczano się do stosunkowo taniego, a jednocześnie bardzo wytrzymałego sitodruku, który polega na przeciskaniu farb przez specjalne matryce. Obecnie równie częste jest drukowanie flexem – wgrzewanie wzorów w tkaniny za pomocą specjalnej folii, którą tnie się później laserem. Na podobnej zasadzie funkcjonuje termodruk, a sublimacja posługuje się specjalnymi tuszami i termoprasą, która przemieszcza wzór z papieru na materiał. Nadruk nie jest tak sztywny, jak przy poprzednich technologiach, bo pozwala płótnu oddychać.

Na jakich tkaninach można drukować?

Druk na tkaninach można wykonywać na wiele sposobów, wiele zależy jednak od samego materiału. Największą popularnością cieszy się nadawanie w ten sposób indywidualnego wyrazu tkaninom bawełnianym, m.in. bluzom, koszulkom oraz spodniom.

Zadruk sprawdza się też na materiałach z domieszką poliestru, np. na ubraniach, powłokach abażurów czy też roletach.

Dostosowując w taki sposób strój do samych siebie, mamy możliwość pokazywać naszą osobowość – bo przecież ubrania demonstrują to, co siedzi w naszych głowach, sami je zaprojektowaliśmy.

Zaś elementy dekoracyjne mieszkania zadrukowane według własnego pomysłu pozwalają zostać swoim własnym architektem czy projektantem wnętrz.

Czym tak właściwie jest trade marketing?

0
Czym tak właściwie jest trade marketing?

Trade marketing staje się obecnie coraz bardziej popularny. Czym jednak dokładnie jest ta metoda promocji i co możemy dzięki niej zyskać?

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

0

Nowoczesne formy promocji nie ograniczają się do sprzedaży bezpośredniej, marketingu produktowego czy rynkowego. Chodzi tu także o specjalne, skuteczne wykorzystanie przestrzeni internetowej dla naszych potrzeb. Jedną z nich jest oczywiście bycie dostrzeżonym, a stać się to może tylko i wyłącznie dzięki wykorzystaniu nowoczesnych metod promocji. Taką jest wyszukiwarka internetowa i wysokie miejsce w jej rankingu. Dokonać tego można tylko poprzez content marketing.

Na co zwrócić uwagę przy braniu kredytu on-line?

0

Aby otrzymać kredyt, wcale nie musimy wychodzić z domu – teraz możemy załatwić wszystko przez internet. Na co powinniśmy zwrócić wtedy szczególną uwagę?

Zatrudnienie agencji eventowej – hit czy przejaw lenistwa?

0

Budowa marki to zadanie wymagające dużych nakładów pracy, czasu i pieniędzy. Czy warto zatrudniać do tego specjalistów, czy może będzie to zbędny wydatek?

Wsparcie jakościowe w trudnych sytuacjach dla Twojej firmy

0

Kryzys w firmie może dotyczyć wielu obszarów. Sukces osiągniesz, jeśli zdasz sobie sprawę z tego, że kryzys w ogóle istnieje – dzięki temu będziesz mógł podjąć działania, które umożliwią ci naprawienie sytuacji w firmie. Dopóki jednak będziesz ignorować fakt, że w twoim przedsiębiorstwie nienajlepiej się dzieje, dopóty problemy nie znikną. Pomocą tu może być wsparcie jakościowe. 

Najczęstsze przyczyny kryzysu

Analizy kryzysów w firmie pokazują, że najczęściej problemy pojawiają się wtedy, gdy:

– szukamy przyczyn nieprawidłowości na zewnątrz, a nie wewnątrz firmy

– ignorujemy kryzysy, uznając, że kiedyś same przeminą lub że ktoś je rozwiąże

– boimy się wziąć odpowiedzialność za firmę

– działamy zbyt chaotycznie, przez co kryzys jeszcze bardziej się pogłębia, zamiast naprawiać

– nie posiadamy odpowiednich kwalifikacji lub nie mamy rozwiniętych kompetencji miękkich, które wspomogłyby zwalczanie kryzysu

– źle diagnozujemy kryzys, przez co kładziemy nacisk w nieodpowiednim miejscu

– działamy rutynowo, nie wprowadzamy elastyczności i kreatywności do firmy z uwagi przed zmianą

Optymalizacje – rozwiązanie problemów

Wsparcie jakościowe i inżynieryjne to doskonałe rozwiązanie dla firmy, która boryka się z wymienionymi wyżej problemami. Wystarczy zatrudnić zewnętrzną firmę i przestać martwić się o problemy. Oddelegowanie komuś zadań „kryzysowych” nie powinno być powodem do wstydu – szukanie pomocy u specjalistów jest raczej oznaką dojrzałości przedsiębiorcy. Wsparcie jakościowe jest przydatne chociażby przed audytem klienta, ponieważ pozwala sprawdzić kompletność dokumentacji PPAP (a jeśli będzie czegoś brakowało, to specjaliści pomogą uzupełnić dokumenty, zanim będzie za późno). Dodatkowo firma zewnętrzna może zająć się zebraniem dokumentacji technicznej i wszelkich niezbędnych rysunków (dotyczy to np. przedsiębiorstw zajmujących się motoryzacją czy też sprzętami AGD). Ponadto do dokumentacji powinny zostać dołączone normy i wszelkie dane dotyczące danego produktu; przy kryzysie łatwo coś przeoczyć, więc firma zewnętrzna skontroluje, czy twoje przedsiębiorstwo na pewno przygotowało wszystko tak, jak trzeba.

Przy kryzysie niezmiernie istotne jest również przeprowadzenie audytu wewnętrznego w firmie, by sprawdzić, jak ona funkcjonuje. To ważne, bo zazwyczaj to właśnie przy takim audycie najłatwiej jest wyłapać wszystkie błędy i nieprawidłowości. Raz przeprowadzony audyt pozwoli ci skupić uwagę na tym, co trzeba skorygować. Wsparcie jakościowe i inżynieryjne jest tu niezastąpione; w czasie, gdy ty będziesz naprawiać przedsiębiorstwo od wewnątrz, firma zewnętrzna zajmie się przeprowadzeniem wszystkich procesów związanych np. z klientami, dzięki czemu praca w przedsiębiorstwie pozostanie spójna. Audyty warto przeprowadzać raz na kilka miesięcy, to też podniesie kwalifikacje pracowników, którzy będą bardziej zwracać uwagę na swoje postępowanie.

Autor: Pozycjoneria.pl. Artykuł powstał dzięki współpracy z przedstawicielem firmy Team Prevent Sp. z o.o. z Pszczyny.

Jak zwiększyć wiedzę z zakresu SEO?

0

Prowadząc własną firmę musimy posiadać wiedzę nie tylko z zakresu dotyczącego naszego biznesu, ale także wszelkiego rodzaju działań marketingowych. Oczywiście część reklamową możemy powierzyć w ręce profesjonalistów z agencji marketingowych, jednak każdy z nas powinien znać choć podstawowe zagadnienia z tym związane. W jaki sposób poszerzyć swoją wiedzę na temat SEO?

Jaki fundusz inwestycyjny wybrać?

0

Znalezienie odpowiedniego funduszu inwestycyjnego może wydawać się bardzo trudnym zadaniem. Warto jednak pamiętać o tym, że jego wybranie nie musi być kłopotliwe. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?

ZOBACZ TEŻ