Trade marketing staje się obecnie coraz bardziej popularny. Czym jednak dokładnie jest ta metoda promocji i co możemy dzięki niej zyskać?
Marketing handlowy, czyli właśnie trade marketing, to termin odnoszący się do działań marketingowych mających na celu zwiększenie pozycji, ekspozycji, a także sprzedaży produktów dla danej firmy. Bazuje on również na utrzymywaniu prawidłowych relacji z kanałami dystrybucji oraz na powiązaniu producenta z danymi punktami sprzedażowymi.
Trade marketing – podwyższa sprzedaż
Wobec tego trade marketing do nazwa kompleksowych czynności, w ramach których prowadzi się korzystne dla każdej strony transakcji działania – zarówno dla sprzedającego, jak również dla dystrybutora czy konsumenta.
Warto przy tym zaznaczyć, że ta metoda marketingu jest nakierowana na długofalową współpracę, dlatego optymalne planowanie właściwych działań ma w tym zakresie kluczowe znaczenie. Dobrze zaprojektowane działania, na przykład trade marketing w Codemedia, pozwalają na zwiększenie świadomości marki reklamodawcy, jej prawidłowe pozycjonowanie, uzyskanie niższych kosztów związanych z dotarciem do konsumenta, poprawę dostępności produktów i tym samym podwyższenie sprzedaży.
Trade marketing w praktyce
W praktyce trade marketing bazuje na trzech filarach, a mianowicie na dystrybucji, na ekspozycji oraz na rekomendacji. Aby skutecznie realizować działania w tym właśnie zakresie, wykorzystuje się różne czynności, na przykład:
- wykorzystanie materiałów POS (Point of Sale) wspierających sprzedaż, na przykład takich jak broszury, ulotki, reklamy stojące
- badania i analizy rynku
- analiza sprzedaży i konkurencji
- koordynacja w ramach dostaw materiałów reklamowych
Największe firmy zatrudniają swoich specjalistów prowadzących działania trade marketingowe. W mniejszych firmach najczęściej korzysta się ze wsparcia zewnętrznych agencji, które pomagają zaplanowaniu i wdrożeniu korzystnych działań marketingu handlowego.
Do skorzystania ze swoich usług w tym zakresie zaprasza agencja Codemedia – trade marketing w Codemedia to kompleksowe i fachowe wsparcie dla klientów, którym zależy na poprawie wizerunku oraz uzyskaniu najlepszych wyników sprzedażowych.