Gdy w naszych firmach i domach na dobre zagościł Internet, główne siły i środki przeznaczane są na wsparcie wszelkich działań marketingowych właśnie w Internecie. Czy jednak jest to wystarczająca strategia? Wiele osób stwierdzi, że przecież każdy zaczyna swój dzień od zalogowania się w sieci, a wylogowuje się w zasadzie tuż przed snem. Czy rzeczywiście nie ma już miejsca na tradycyjne gadżety reklamowe?
Sprawa wygląda zupełnie inaczej niż mogłoby się wydawać. Gadżety reklamowe nie dadzą się tak łatwo odstawić na boczny tor. To ciągle jest świetny sposób na kształtowanie wizerunku firmy, na budowanie jej relacji z klientami i kontrahentami. Pomimo wprost niezwykłej dominacji Internetu, nie wolno zapominać o tradycyjnych sposobach i środkach wspierania wizerunku firmy. Jeśli zdamy sobie sprawę, jak ważna rolę pełnią firmowe drobiazgi, szybko uświadomimy sobie, że nie wolno z nich rezygnować. Oto kilka przykładów korzyści, które przynosi stosowanie tej formy wsparcia działań marketingowych.
Pretekst do nawiązania rozmowy
Jeśli dysponujemy miłym upominkiem, to możemy potraktować go jako przyczynek do rozmowy z osobą, której go wręczamy. W okresie świątecznym ciągle świetnym prezentem są kalendarze firmowe, zarówno te ścienne, jaki i te, będące użytecznymi notesami. Bardzo łatwo więc nawiązać kontakt z każdym, wręczając mu kalendarz. Dodatkową korzyścią jest oczywiście fakt, że taki kalendarz przypomina o firmie przez cały rok.
Ułatwiamy pracę
Gadżety reklamowe, które w jakikolwiek sposób ułatwiają pracę, są szczególnie chętnie widziane. Warto zainwestować w firmowe pendrive’y, z których każda obdarowana osoba korzysta i często będzie nazywać to urządzenie po prostu nazwą firmy, z której je otrzymała. Można tu podać inne przykłady, jak chociażby wszelkiego rodzaju timery, które świetnie sprawdzają się w kuchni, lub zestawy samoprzylepnych karteczek, które mogą pełnić funkcję „przypominajek”.
Dbanie o dobre samopoczucie
To bardzo dobry motyw, którym należy się kierować, poszukując dobrych gadżetów reklamowych. Wystarczy skojarzyć, że niemal każdy jeździ samochodem i o niego dba. Nadrukowanie informacji o firmie chociażby na popularnych odświeżaczach stosowanych w samochodach sprawi, że każdy obdarowany przynajmniej dwa razy dziennie, w drodze do i z pracy, miło pomyśli o naszej firmie. Bez problemu, chociażby za pośrednictwem www.eurofresh.pl, można takie drobiazgi przygotować . Firmy dbające o dobre samopoczucie swoich klientów i kontrahentów postrzegane są bardzo dobrze na rynku.
Skuteczna reklama firmy
Gadżety bardzo skutecznie reklamują firmę. Jeżeli klienci na co dzień posługują się dobrymi jakościowo długopisami, opatrzonymi logo danej firmy, jeżeli każdego ranka wsiadają do samochodu, w którym roztacza się ich ulubiony zapach, a na odświeżaczu jest jakieś firmowe logo, to z pewnością podejmując decyzję będą kierować się tym, co wiedzą o danej firmie i z czym ją kojarzą. Łatwo więc wyobrazić sobie, że gdy utożsamiają ją z czymś dobrym, w tym przykładzie z długopisem, który ich nie zawodzi, z zapachem, który poprawia im samopoczucie, to ich zaufanie do danej firmy jest znacznie większe, niż do firmy, której kompletnie nie znają.
Gadżety reklamowe świetnie poszerzają kręgi świadomości istnienia marki, budują zaufanie do firmy w zasadzie bez naszego większego wysiłku, a w odpowiednim momencie pozwolą nam „odciąć kupony”. Nie wolno rezygnować z tradycyjnych gadżetów, nawet wówczas, gdy Twoja firma wyświetla się w TOP 10 wyników wyszukiwania w przeglądarce internetowej.