To, co jako pierwsze przesądza o sukcesie Twojej marki, firmy, powadzonej przez Ciebie działalności to przede wszystkim jego rozpowszechnienie wśród potencjalnych klientów.
Nawet, jeżeli ktoś nie robi u Ciebie zakupów, nie wybiera na stałe Twoich usług, nie oznacza to, że kiedyś się na Twoją ofertę nie skusi, pod warunkiem, że będzie o Tobie w ogóle wiedział. Jednym z kluczowych elementów przesądzających o tym, czy zaistniejesz wśród silnej konkurencji rynkowej jest natomiast wybór właściwej nazwy dla prowadzonego przez Ciebie podmiotu gospodarczego.
Z nazwą będziesz utożsamiany non stop, przez cały czas trwania Twej działalności, dlatego też bardzo ważne jest, żebyś skutecznie dokonał wytypowania słowa, które ma określać to, co robisz i to, co proponujesz. Bardzo istotne jest, żeby na dobrą nazwę, właściwie rozważoną, wpaść od samego początku realizacji działalności.
Nie jest bowiem mile widziane skakanie po paru nazwach, zmienianych w stosunkowo krótkim czasie prosperowania Twego przedsiębiorstwa. Jak zatem powinna być dobra nazwa dla firmy i czym musi się ona cechować oraz wyróżniać? Spójrz poniżej. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek na ten temat.
Po pierwsze – chwytliwa. To chyba najważniejsza cecha określonego nazewnictwa. Im bardziej ciekawe miano, do tego intrygujące, albo nierzadko nietuzinkowe, tym większe prawdopodobieństwo, iż wpadnie ono w ucho konsumentów. Jest to bardzo duża zaleta, jeżeli Twoja firma posiada godną uwagi, wyróżniającą się nazwę.
To już bardzo duży krok w drodze do rynkowego sukcesu. Jak wskazują wyniki analiz podmiotów, które bardzo szybko po tym, jak zostały założone przeżyły bankructwo, powodem tego najczęściej okazało się nic innego jak nie dotarcie do potencjalnej grupy targetowej. Wynika to natomiast z faktu braku stosownego nazewnictwo, które byłoby utożsamiane z tymi firmami i skłaniało do zajrzenia w ich oferty. Nawet najbardziej atrakcyjne propozycje kierowane do klientów, ale niestety nie wypromowane, nie mają szans na przebicie się.
Sposobów poszukiwania nazewnictwa trafnego dla danej formy działalności gospodarczej to nie jest łatwy, ale mocno skomplikowany proces, który możliwy jest do przeprowadzenia w oparciu o parę charakterystycznych metod. Jedną z metodologii okazuje się unikanie kilku trendów, jakie już lata temu zrodziły się wśród początkujących przedsiębiorców.
Przykładowo, nie jest dziś mile widziane, aby tradycyjne firmy polskie miały specyficzną końcówkę „ex”. Nie zaleca się jednakże również stosowanie nazewnictwa bazującego na zakończeniu „pol”. Na pewno wynika to z faktu, iż tego rodzaju firm jest na pęczki i nie będzie to nazewnictwo chwytliwe czy w jakikolwiek sposób wpływające na rozpoznawalność naszego podmiotu i gruntowanie przez niego silnej pozycji wśród rywali.
Nie jest odpowiednim wariantem również stosowanie form skróconych, na przykład inicjałów, samych liter, jakie niewiele odbiorcom mówią. O wiele lepszym wariantem jest natomiast zastosowanie swych nazwiskiem czy pełnymi danymi – imieniem i nazwiskiem, zwłaszcza, kiedy są one oryginalne. Największe obecnie marki powstawały w ten sposób i ich miana są znane powszechnie po dziś dzień na całym świecie – McDonald’s, Marks&Spencer itd. Dodatkowo nazwa powinna być niezapomniana, niepospolita i unikalna.
Nie stosujmy jednak na siłę wymyślonych form słowotwórczych, nowomowy, trudno wypowiadanych słów czy obcojęzycznych.