Jak zaprojektować logo?

Nie ma możliwości, abyś współcześnie funkcjonował w sieci prowadząc biznes czy też działał w postaci standardowej, stacjonarnej placówki, nie mając logo. Logotyp musi być podstawą, jeżeli chodzi o skuteczne wypromowanie Twego podmiotu na rynku. W konsekwencji tego doradzimy na łamach niniejszego artykułu poradnikowego, na co w szczególności zwrócić uwagę, jeżeli nosimy się z zamiarem zaprojektowania charakteryzowanego tu elementu graficznego.

Logo musimy najpierw w pełni zrozumieć. Istnieje kilka podstawowych, nadrzędnych zasad tworzenia logotypów. Istotne jest dokładne przeanalizowanie rodzaju czcionki oraz wyboru grafiki. W końcu to ma przesądzać o rozpowszechnieniu Twej marki i kojarzeniu się z nią na stałe. Logo jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na wizerunek Twojego przedsiębiorstwa. Może przesądzić o sukcesie oraz pozwolić Ci na to, abyś bez większych trudności powiązał swoje produkty czy usługi z nazewnictwem firmy i jego reputacją wśród klientów.

Bardzo istotne jest zatem, zanim jeszcze wyjdziemy z opcją rozpoczynania projektowania logotypu, aby ustalić konkretnie jego przeznaczenie. Istotne jest więc dopasowanie go pod względem technicznym do naszego serwisu internetowego. Podstawą, a zarazem optymalnym rozwiązaniem, jest rozdzielczość wynosząca 72 dpi. Jeżeli natomiast mowa o takim logotypie, który ma iść do druku oraz znaleźć się na bilbordach czy też ulotkach reklamowych bądź w katalogach i broszurach, konieczna jest rozdzielczość 300 dpi.

Jak zaprojektować logo?

Następnym punktem rzecz jasna jest określona wizja. Musimy mieć koncepcję, która pozwoli nam na to, żeby wszystkie elementy logotypu odpowiednio rozmieścić. W tym celu niezbędne jest przykładowo połączenie nazwy z cechami szczególnymi firmy, dodanie do tego kolorystyki, powiązanie tego ze sfera prosperowania naszej firmy, połączenie z ewentualnymi napisami w stosownych czcionkach, rysunkami, zdjęciami itd. Kolejny krok do dopracowanie całej koncepcji.

Pamiętaj, aby czcionka współdziałała z obrazkiem. Nie bez znaczenia jest także jej kształt, grubość, struktura, rozmiar. Pamiętaj, że tym przecież przyciągnąć masz swojego potencjalnego użytkownika strony, odbiorcy usług oraz produktów.

Na koniec jeszcze kilka wskazówek, czego w przypadku opracowywania koncepcji logo należy się wystrzegać. Po pierwsze, musisz zważać na to, by nie za bardzo stosować kontrasty. Nie przynosi to żadnej efektywności. Maksymalny rezultat otrzymasz natomiast wtedy, kiedy wybierzesz takie czcionki, jakie są odmienne pod względem stylu oraz grubości.

Nie wybieraj przygnębiających, ponurych odcieni kolorystycznych, albo mało wyraźnych. Istotne są zwłaszcza ciepłe barwy, z naciskiem na przyciągający wzrok odcień czerwony. Zalecają graficy komputerowi, aby zestawiać ze sobą barwy ciepłe oraz zimne w proporcjach 2 do 1. Nie mieszajmy również kilku czcionek. Negatywny wydźwięk daje nawet zastosowanie już dwóch innych czcionek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here