Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz, w każdym przypadku potrzebne okazuje Ci się przede wszystkim stosowne rozpowszechnienie Twego biznesu. W tym celu warto zainwestować w rozmaite nośniki reklamowe, do jakich zalicza się chociażby klasyczne broszury. Wykonanie ich nie jest bardzo czasochłonne, ani tym bardziej szczególnie trudne. O tym jak zrobić swoje pierwsze broszury dowiecie się z naszego poradnika.
Potrzebujemy drukarki, tuszu, zdjęcia. Każda broszura powinna opierać się na konstrukcji składającej się z kilku stron. Przeważnie jest ich sześć. Pierwsza powinna stanowić swego rodzaju zaproszenie, a więc dany komunikat bądź zdjęcie, jakie będzie swego rodzaju zachętą dla odbiorcy Twych usług, który skusi się na zajrzenie w broszurę. To pierwszy krok w celu zapoznania się z ofertą, jaką przedstawiasz przez obraną grupę docelową.
Jeżeli chodzi natomiast o stronę końcową broszury, to na ostatniej stronie musi być komplet informacji odnoszących się do aktualnych danych kontaktowych z Twoją firmą czy Tobą samym. Mowa tu o adresie, telefonie, faxie. Co z pozostałymi stronami? Na czterech pozostałych zamieszczasz wszystko to, co chcesz przedstawić swym być może przyszłym konsumentom.
Nie zanudzaj czytelników nudną broszurą. Jej funkcja powinna się opierać przede wszystkim na zwróceniu uwagi odbiorców. Nie możesz zatem zarzucać zbyt męczącymi treściami, pisanymi w dodatku drobnym druczkiem. Tekst ma być ciekawy oraz błyskotliwy.
Musi pokazywać historię, jaką chcesz w skrócie przekazać swym potencjalnym klientom. Wymyśl zatem jakąś konwencję i trzymaj się jej. To, w jaki sposób Twoja broszura będzie robiona pod względem technicznym, także ma ogromne znaczenie, a mianowicie musisz uzależnić na przykład rodzaj czy wielkość czcionki od tego, kto ma czytać Twój katalog. Istotne jest jednakże, aby przebierając w czcionkach, postawić na tę, która będzie czytelna, właściwie wyrazista i nie rozmyje tekstu. Powinna zainteresować, przykuć wzrok odbiorcy, a nie go zmęczyć.
Idealnym wariantem, jeśli chodzi o rodzaj czcionki, jest Times New Roman – klasyczny typ czcionki, jaki jest bardzo klarowny, nawet gdy w grę wchodzą niewielkie literki. Poza tym tekst pisany w tej czcionce da się przeczytać nawet, kiedy jest on w ruchu. A teraz konkretny na temat tworzenia broszury i najważniejsze wskazówki.
Istnieje opcja wykreowania broszur liczących między cztery a czterdzieści osiem stron, ale im więcej stron tym w praktyce gorzej, bo komu chce się czytać aż tak obszerne katalogi?
Kto ma na to czas i aż tak silnie się w lekturę angażuje? Nie przesadzajmy też w odwrotną stronę, to jest przedstawiając broszurę zbyt krótką, jaka będzie wyglądała na niedokończoną. Optymalne rozwiązanie to broszury mieszące się stronicowo w przedziałach między sześć a osiem stron. Nie szczędźmy na jej wydrukowanie dobrej jakości papieru. Musimy także stworzyć ją jako estetyczny katalog, atrakcyjny pod względem graficznym.