Prowadząc sklep internetowy, trzeba przygotować się na wyrastającą jak przysłowiowe grzyby po deszczu, silną konkurencję rynkową. W zasadzie rywali branżowi pojawiają się w każdym jednym sektorze bez wyjątku, bowiem standardem od pewnego czasu stało się istnienie w sieci, jeśli tylko zakłada się jakikolwiek biznes. Tym samym trzeba wysilić się, aby wybić się na tle konkurentów i pokazać, że to właśnie nasza oferta jest z wszystkich prezentowanych konsumentowi propozycji najbardziej atrakcyjna. Jak to zrobić? Poczytaj nasz poradnik zawierających kilka cennych i wartościowych wskazówek.
Pozycjonowanie
Jednym z podstawowych zabiegów o charakterze reklamowym, który zawsze powinien wystąpić, kiedy decydujesz się na otworzenie witryny internetowej mającej działać jako klasyczny sklep prosperujący online jest SEO. Seo czyli Search Engine Optimalization to nic innego jak potocznie mówiąc – pozycjonowanie. Polega ono na zwiększaniu pozycji danej witryny www w wynikach wyszukiwania w konkretnej wyszukiwarce internetowej, na którą SEO danej strony jest prowadzone.
Przede wszystkim wchodzi wówczas w grę Google, o to najpopularniejsza i najszerzej wykorzystywana wyszukiwarka sieciowa. W praktyce zabieg ten opiera się na zwiększaniu pozycji w rankingu Google określonej strony, a więc automatycznie im wyżej jest ona w wynikach zapytań użytkowników sieci, tym rośnie prawdopodobieństwo, że konsument natrafi właśnie na tę stronę, szukając jakichś dóbr czy usług.
Generalnie internauci są dość leniwi i najczęściej stawiają oni na korzystanie z oferty tych firm czy osób, które po wyszukiwaniu w Google wyskoczą im na pierwszej, drugiej, maksymalnie trzeciej stronie. Mało kto przegląda strony kolejne. Polepszanie pozycji strony jak najbardziej jest zatem trafionym wariantem. Obecnie mało kto, kto prowadzi sklep internetowy nie decyduje się na znalezienie osobistego pozycjonera czy też nawiązania trwałej współpracy z agencją interaktywną, specjalizującą się w realizacjach kampanii SEO na profesjonalnym, najwyższym i skutecznym poziomie.
Ogólnie rzecz biorąc, za SEO nie płaci się w porównaniu z innymi formami reklamowymi szczególnie dużo środków pieniężnych, bowiem albo właściciel strony wybiera opcję abonamentu- stałej płatności za usługę, albo płatności dopiero po tym, jak wyniki zostaną osiągnięte i ta druga metoda jest dużo bardziej wygodna, opłacalniejsza i sprawiedliwsza z perspektywy zleceniodawcy SEO.
Adwords
Świetną formą generowania ruchu dla klasycznego sklepu działającego w Internecie okazuje się również Adwords, który natychmiast powoduje pojawienie się konkretnych, dostrzegalnych automatycznie zalet. Istotne jest tu skonfigurowanie kampanii, doładowanie konta i w zasadzie na tym koniec.
Reklamy są od razu wyświetlane po wpisaniu danych fraz w sieć. Jest to sposób na ściągnięcie klientów, poprzez tworzenie większego ruchu na witrynie. Jeżeli chodzi natomiast o to, jak skonfigurować kampanię to nie jest to jakiś szczególnie skomplikowany zabieg sam w sobie, ale kluczowe jest tu dokładne, trafne dobranie słów do kampanii. W tym celu dobrze jest skorzystać z narzędzia, jakie proponuje Google, to jest Keyword Planner.