Marketing internetowy jest częstym tematem na językach przedsiębiorców, wchodzących na rynek z nowo zarejestrowaną firmą, ale również i stałych graczy, pragnących przeorganizować swoje dotychczasowe działania. Jego mianem określa się proces promowania firmy w sieci za pomocą rozmaitych narzędzi, czy kanałów marketingowych. Jakie kanały marketingu online, zwanego również digital marketingiem czy e-marketingiem są najczęściej wybierane w celu promowania strony internetowej w ostatnich kilku latach? Sprawdźmy!
SEO i pozycjonowanie
Każdy, kto choć trochę zaznajomił się z marketingowymi tematami, na pewno nie raz słyszał o pozycjonowaniu stron internetowych w wyszukiwarce. Ten tajemniczo brzmiący termin, odnoszący się do pozycji jest procesem, dążącym do osiągnięcia jak najlepszej widoczności witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki, właśnie poprzez zdobywanie możliwie jak najwyższych pozycji dla wpisywanych fraz kluczowych. Jest to strategia długofalowa, na miesiące, niekiedy lata i obejmuje szereg rozmaitych działań takich jak optymalizacja strony pod kątem SEO, tworzenie treści na stronę, czy link building. Ruch organiczny jest ważną częścią całego ruchu na stronie, ponieważ codziennie niezliczone ilości Internautów szukają usług i produktów właśnie poprzez wpisywanie haseł w wyszukiwarkę. Pozycjonowanie nie tylko pozwala wydostać stronę na szczyt wyników wyszukiwarki, lecz również poprawia jej kondycję techniczną, czy zwiększa atrakcyjność w oczach nie tylko robotów, lecz i użytkowników. Sprawdź blog o marketingu Lembicz.pl jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu i innych narzędziach marketingu internetowego.
Kampanie reklam płatnych Google Ads
Mówiąc o wyszukiwarce, nie można oczywiście pominąć ważnej formy promowania, jaką są kampanie reklamowe Google Ads. Reklamy te to odnośniki, które najczęściej spotkać można na samej górze wyników wyszukiwarki, a oznaczone są napisem „reklama”. Dają możliwość lepszej kontroli i sterowania działaniami, ustawiając najmniejsze parametry kampanii takie jak godziny i dni wyświetlania reklamy, czy dzienny budżet. Umożliwiają wybór jednego z kilku modeli płatności, które można dostosować do swoich potrzeb m.in. PPC – płatność za kliknięcie reklamy, CPM – płatność za wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce 1000 razy, czy CPA – płatność za podjęcie przez użytkownika konkretnego działania, takiego jak przykładowo wypełnienie formularza na stronie, czy zakup produktu.
Media społecznościowe
Trzecim najczęściej wybieranym kanałem są social media, czyli po polsku mówiąc media społecznościowe, takie jak Instagram, czy Facebook. Są to portale, które umożliwiają nie tylko prowadzenie profili społecznościowych, służących do informowania swoich obserwujących o nowinkach, ofercie, ale również służą do zdobywania nowych klientów poprzez kampanie reklamowe. Social media stały się miejscem codziennych odwiedzin przez miliony użytkowników, którzy używają ich do celów towarzyskich, a także do zdobywania informacji o świecie. Dzięki temu, że dane na temat użytkowników są zazwyczaj bardzo szczegółowe, reklamodawca na podstawie danych zainteresowań odbiorców może zbudować adekwatną grupę docelową, do której kierowana będzie dana kampania reklamowa. Pojawiające się między kolejnymi aktualnościami od znajomych, spontaniczne reklamy mogą być skuteczną formą zdobywania nowych klientów.