Prowadzenie biznesu na chwilę obecną bardzo często wiąże się z koniecznością silnego rywalizowania z innymi, konkurencyjnymi podmiotami, jakie również działają w naszej branży. W szczególności trudno jest się wybić wówczas, gdy decydujemy się na założenie popularnych obecnie sklepów internetowych.
Jest ich przecież w sieci cała masa, dlatego nie powinno nikogo dziwić, iż jest aż tak szerokie grono konsumentów, którzy jedyne co to ograniczają się do wejścia na naszą stronę www, przejrzenia paru zakładek oraz opuszczenia witryny, wybierając ostatecznie inne oferty.
Jak zatem skłonić potencjalnego klienta, aby stał się realnym odbiorcom naszych wyrobów?
O tym dowiesz się z poniższych treści. Zapraszamy do lektury poradnika internetowego poświęconego dziedzinie remarketingu. Podpowiemy, czym jest ten proces, na czym bazuje, jakie są jego zalety i jak się go przeprowadza.
Od początku
Jako remarketing rozumie się takie przeobrażenie zachodzące w sklepie internetowym, aby możliwe było ponowne przyciągnięcie użytkownika na tyle, aby stał się on nie tylko oglądającym ofertę serwisu, ale także aktywnie korzystającym z oferty proponowanej przez sklep online.
W tym celu przeprowadzane są kampanie remarketingowe, które mają skłaniać grupę targetową do wykonania odpowiednich działań na stronie, a więc generowania na niej ruchu, promowania jej, ale też przede wszystkim zwiększania zysków z jej prowadzenia poprzez dokonywanie regularnych zakupów.
Jako remarketing rozumie się jedną ze skutecznych form reklamy Google. Równie popularne, jeżeli chodzi o promocję za pośrednictwem wyszukiwarki Google okazują się także reklamy w postaci linków sponsorowanych. Nie bez znaczenia w tym wypadku jest i usługa Google Shopping.
Jakie efekty?
Z danych statystycznych non stop aktualizowanych i obserwacji Google, wynika jednoznacznie, że poprzez opcję remarketingu istnieje sposobność otrzymania, a w zasadzie śmiało można rzec – odzyskania, nawet do ponad siedemdziesięciu procent zakupów, które zaczęły być realizowane, ale z jakichś powodów nie zostały sfinalizowane. To przesądza więc o skuteczności zabiegów wchodzących w skład remarketingu.
Na czym polega?
Remarketing to nic innego jak graficzna forma reklamowa. Bardzo często występuje także w postaci tekstowej i opiera się na wyświetleniach na stronach istniejących w sieci Google. Może także pojawiać się wprost w wynikach wyszukiwania. W konsekwencji tego, warto dostrzec pewną analogię, otóż reklama remarketingowa AdWords podąża wprost za konsumentem.
Aby zacząć takowe śledzenie klienta, trzeba uzyskać kod remarketingowy, a następnie wkleić go na podstrony w prowadzonej przez Ciebie witrynie. Kolejny krok to wejście w dział Zasoby Wspólne, później Odbiorcy i Lista Remarketingowa, gdzie importowane są listy powstające w Analyticsie. Istnieje także opcja stworzenia remarketingu z wykorzystaniem Google Analytics.